Szczerość Nissana
Szczerość Nissana
Jeden z najpopularniejszych modeli Nissana - Micra wytwarzany w Wielkiej Brytanii, szczyci się tytułem "Car of the Year", czyli europejskiego "Samochodu roku 1993".
FOT. ZDZISŁAW PODBIELSKI
W ubiegłym roku światek motoryzacyjny obiegła wiadomość o połączeniu się znanego europejskiego producenta samochodów, jakim jest Renault, z japońską firmą Nissan. Drugi z partnerów, mimo że obecny na europejskim rynku, jest mniej znany niż Renault. Dlatego w skrócie przedstawimy dzieje tej czołowej firmy z dalekiej Japonii.
Znak fabryczny Nissana ma specjalną wymowę w kulturze korporacji. Czerwony kolor kuli symbolizuje wschodzące słońce i szczerość, a umieszczony na niej niebieski pasek (z napisem Nissan) oddaje kolor nieba. Naczelnym zaś mottem firmy jest aforyzm: "szczerością osiągniemy sukces". Dodać warto, że rysunek tego znaku został zaczerpnięty od innej firmy. Najpierw napis Datsun figurował bowiem na niebieskim tle paska. Tak więc od Datsuna zaczęły się dzieje Nissana....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta