Samochody z sieci
GM, Ford i DaimlerChrysler tworzą największy rynek elektroniczny - auta tańsze o 1 tys. dol.
Samochody z sieci
General Motors, Ford i DaimlerChrysler ogłosiły, że wspólnie będą tworzyć, przy wykorzystaniu Internetu, nowy elektroniczny rynek - dostaw komponentów do produkcji aut. Początkowo, trzy miesiące temu, GM i Ford chciały stworzyć oddzielne, internetowe sieci zaopatrzenia TradeXchange oraz AutoXchange. Obecnie wraz z DaimlerChryslerem chcą to zrobić razem. Oznacza to, że powstałby gigantyczny rynek elektroniczny, na którym obroty sięgałyby setek miliardów dolarów, że amerykańscy producenci aut mogliby zmniejszyć koszty o 18 mld dol., że wyprodukowanie jednego auta kosztowałoby o ponad 1 tys. dol. mniej.
Już wcześniejsze zapowiedzi GM i Forda o tworzeniu ich internetowych sieci zaopatrzenia zwiastowały, że elektroniczny biznes w świecie zyskuje nowy impuls, że to przemysł samochodowy staje się jego siłą napędową. Ogłoszona ostatnio nowa, wspólna inicjatywa "wielkiej trójki" - urealnia prognozy, według których za trzy lata e-biznes w skali globalnej osiągnie obroty 1300 mld dolarów. Znaczną część tych obrotów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta