Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wojny internetowe

18 kwietnia 2000 | Moje Auto | ZZ

RYNEK

Na placach sprzedawców nie będzie już setek pojazdów

Wojny internetowe

ZBIGNIEW ZWIERZCHOWSKI

Jeżeli można nie ruszając się z domu poznać ofertę samochodów, wybrać i zamówić ten, który najbardziej odpowiada - to oczywiście jest to wygodne dla klientów. Jednak nie wszyscy do internetowego handlu autami podchodzą z entuzjazmem. W USA, gdzie handel przez komputerową sieć zaczął się najwcześniej, doszło do próby sił między producentami, którzy chcieli sami sprzedawać swe auta korzystając z Internetu - a dealerami, którzy poczuli się przez Internet zagrożeni.

Dealerzy jak na razie obronili się, co nie zmienia faktu, że w niedalekiej przyszłości będą musieli się zmienić właśnie pod wpływem Internetu - wprowadzić nowe usługi, w większym stopniu zająć się serwisem, w inny niż dotychczas sposób współdziałać z producentami samochodów. Nie pozostanie bowiem bez skutków fakt, że już prawie co drugi nabywca aut w Stanach Zjednoczonych - najpierw zagląda do Internetu, zanim zdecyduje się na wybór auta.

Strach dealerów

Rzecz może być o tyle interesująca, że w Europie i np. w Polsce, gdzie internetowe giełdy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1990

Spis treści
Zamów abonament