Reklamowy styl życ
Reklamowy styl życ
Badania socjologiczne dowodzą, że zjawisko reklamy przestało już być dla nas nowością i zaczęliśmy się do niego przyzwyczajać. Najpełniej akceptujemy reklamę jako dekorację środowiska miejskiego, choć drażni nas ona jeszcze jako przerywnik programu telewizyjnego. Nie zastanawiamy się już jednak, czy reklama w ogóle jest potrzebna, tylko czy jest jej za dużo, czy jest uczciwa i atrakcyjna. Taka zmiana stosunku społeczeństwa do reklamy świadczy o tym, że stopniowo poddajemy się jej działaniu -- nie konkretnych reklam, ale właśnie reklamy jako ogólniejszego zjawiska kulturowego kształtującego nasz styl życia.
Określenie "styl życia" pojawia się w wielu reklamach jako koronny argument na rzecz uznania wartości oferowanego produktu. Pod względem doraźnej siły perswazyjnej ustępuje ono zapewnieniom, że towar jest "lepszy", "najlepszy", "numer jeden", nie ma ono też tak ugruntowanych konotacji jak określenia: "czysty", "silny", "aktywny", "nowy", a jednak gdy słyszymy, że podpaski x, czy samochód y to "nowy styl życia", wiemy, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)