Państwo, symbole i propaganda
Państwo, symbole i propaganda
Grzegorz Sieczkowski
Praktycznie pierwszą i jedyną akcją promującą Polskę próbowano przeprowadzić w 1992 roku. Inicjatywa odbywała się pod hasłem "Poland towards the year 2000" ("Polska zmierza do 2000 roku") i miała dotrzeć do najbardziej opiniotwórczych środowisk Zachodu, polityków i biznesmenów. Ponieważ w budżecie -- a akcji tej patronował rząd -- nie było żadnych funduszy na ten cel, kampanię miały sponsorować krajowe i zagraniczne przedsiębiorstwa. W ciągu roku w najbardziej prestiżowych pismach, takich jak "The Wall Street Journal", "The Financial Times", "The Economist", "Frankfurter Allgemeine Zeitung", "Time" i "Newsweek", miało ukazać się blisko 200 specjalnych wkładek.
"We wkładkach zamieścimy fotografie ilustrujące niepowtarzalne piękno wielu zakątków naszego kraju, ukazujące Polskę jako kraj nowoczesny, kolorowy, atrakcyjny. Zamieścimy też wypowiedzi szefów wielkich koncernów światowych, osobistości świata biznesu, którzy powiedzą, że Polska jest doskonałym partnerem dla zachodnich inwestorów, że już najwyższy czas u dostępnić Polsce rynki zachodnie, że reformy w Polsce odnoszą sukces" -- zapewniało w lutym 1992 roku Biuro Prasowe Rządu. W gospodarce różne kraje są różnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta