Akumulatorowy dylemat
Akumulatorowy dylemat
FOT. MICHAŁ KORSUN
Jakie akumulatory - ołowiowe czy niklowo-wodorkowe - stosowane będą w samochodach w nadchodzących latach? Od odpowiedzi na to pytanie zależy przyszłość dostawców ołowiu i niklu, przyszłość wytwórców baterii i przyszłośćÉ motoryzacji.
Nie najgorsze wyniki sprzedaży pierwszych aut hybrydowych sprawiły, że pytanie o przyszłość samochodowych baterii bardzo zyskało na znaczeniu. W porównaniu z klasycznym samochodem z silnikiem spalinowym, samochód hybrydowy potrzebuje akumulatora o znacznie większej pojemności. Jeśli ten typ pojazdu się przyjmie, to na dostawach baterii do "hybryd" można będzie niemało zarobić.
Bez baterii ani rusz
Auta hybrydowe łączą zalety eksploatacyjne napędu spalinowego i elektrycznego, eliminując zarazem wady każdego z nich. Silnik spalinowy ma bardzo ograniczony zakres użytecznych prędkości obrotowych, co zmusza do stosowania skomplikowanych skrzyń biegów i sprzęgieł. Gdy samochód stoi, musi bezużytecznie pracować na biegu jałowym. Jest hałaśliwy i zanieczyszcza...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta