Zbijanie cen
Zbijanie cen
Tańsze płyty - komentarz
Już 56 tys. egzemplarzy najnowszego albumu zespołu popowej grupy Ich Troje "ad. 4" zamówiły sklepy muzyczne w Polsce. To pierwszy efekt akcji "Tanie lato", promującej premierowe polskie płyty w cenie sklepowej nie wyższej niż 30 zł, przy cenie wyjściowej u producenta 20 zł (plus 22 proc. VAT i marża sprzedającego). Wcześniej album Ich Troje kosztował nawet 46 zł.
W akcji zapowiedziało udział 20 zespołów i wykonawców Universal Polska, w tym Kasia Kowalska i Natalia Kukulska. Inni producenci uważają, że to "gest rozpaczy, który psuje rynek".
Wysoka cena krajowych legalnych płyt dochodząca nawet do 46 zł, zestawiana z niską pirackich kopii - bywa że 10 zł - była głównym argumentem mediów, a i słuchaczy przeciwko zawyżanym, ich zdaniem, kosztom krajowych nowości płytowych. Producenci wskazywali, że na cenę składają się poza tanią produkcją krążka (3 zł), tantiemy dla zespołu, koszty nagrania, działalności firmy, ubezpieczenia, promocja, wynajem studia. Kupujący mówili o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta