Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Coraz trudniej o klienta

30 kwietnia 2002 | Ekonomia | TŚ
źródło: Nieznane

Nowe technologie Nokia i Ericsson przewidują wolniejszy wzrost sprzedaży i zysków

Coraz trudniej o klienta

Wszystko wskazuje na to, że czasy, gdy zyski producentów sprzętu dla telefonii komórkowej rosły, jak w latach 90., o blisko 50 proc. rocznie, bezpowrotnie minęły. Ostatnie prognozy producentów świadczą, że teraz w branży wzrost będzie podobny jak w sektorze przemysłowym, czyli kilkuprocentowy.

Fińska Nokia, amerykańska Motorola, szwedzki Ericsson i inni światowi producenci sprzętu do budowy sieci i telefonów komórkowych, którzy jeszcze nie tak dawno temu z roku na rok odnotowywali wzrost zamówień i sprzedaży napotkali barierę popytu. Rynek telefonii komórkowej w systemie GSM w Europie Zachodniej jest bliski nasycenia, zaś wprowadzenie technologii trzeciej generacji - UMTS - która miała pozwolić na utrzymanie dotychczasowego tempa wzrostu, oddala się.

Oczekiwane spowolnienie

Osłabienie popytu na głównych rynkach skłoniło producentów do intensywnego wchodzenia na mniej rozwinięte segmenty. Producenci nie ustają też...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2608

Spis treści

Listy

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament