Mamy czas do 25 października
Nick Stephenson i Peter Beale, wiceprezesi MG Rover Group
Mamy czas do 25 października
Peter Beale
Nick Stephenson
FOT. MICHAŁ SADOWSKI
Rz: Czy trudne było rozpoczynanie działalności ze starą nazwą, ale praktycznie od zera?
PETER BEALE: BMW zdecydowało się, że rzeczywiście trzeba podzielić grupę, a marki z tradycją i wielkimi sukcesami rynkowymi - Land Rover i Mini znalazły się poza naszą firmą. Grupa Rover przestała istnieć. Czterech z nas postanowiło założyć grupę Fenix. John Tower jest teraz prezesem, poprzednio był szefem brytyjskich zakładów Rovera, Nick - był szefem odpowiadającym w Roverze za sprawy techniczne, ja byłem księgowym w PricewaterhouseCoopers i odpowiadam za sprawy finansowe. Czwarty z naszej grupy - John Edwards, który był dealerem samochodowym - teraz odpowiada za siatkę sprzedaży. Firma, która powstała, ma siedzibę w Birmingham i ma zdolność produkowania 200 tys. pojazdów rocznie.
NICK STEPHENSON: - Zdecydowaliśmy się na produkcję i silną promocję samochodów sportowych MG. Na wystawie w Brimingham zamierzamy pokazać właśnie nowe modele aut sportowych. Jednakże myśląc już o następnych modelach zdecydowaliśmy się na kupno za 160 mln USD fabryki produkującej napędy. Wspólnie z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta