Rzeczpospolita Czytelników; 27.02.2003
Konsumencie, poznaj swoje prawa
Podczas wczorajszego dyżuru, zorganizowanego razem z Radiem Biznes z Programu I Polskiego Radia, na pytania odpowiadały Joanna Dutkiewicz, radca prawny z Federacji Konsumentów i Joanna Wrona, dyrektor Departamentu Polityki Konsumenckiej w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Oto pierwsza część relacji.
Od sierpnia 2002 r. trwa postępowanie reklamacyjne dotyczące kuchenki gazowej w obudowie chromoniklowej, której producentem jest firma Indesit w Łodzi. Nie chce ona uznać korozji międzykrystalicznej za wadę istotną. W przesyłanych pismach twierdzi, że zgłaszane uszkodzenie jest estetyczne i nie ma wpływu na funkcjonowanie sprzętu. Zdecydowanie odmawia jego wymiany na wolny od wad. Ja uważam tymczasem, że kuchenka ta po kilku miesiącach okazała się skorodowanym bublem. Co robić?
Ponieważ zakup miał miejsce w ubiegłym roku, stosuje się tu przepisy kodeksu cywilnego o rękojmi za wady rzeczy i o gwarancji, które w stosunkach sprzedawca - konsument obowiązywały do końca 2002 r. Zgodnie z nimi czytelnik powinien wystąpić do gwaranta (co zapewne zrobił), opisując całe zdarzenie i swoje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta