Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rzeczpospolita Czytelników; 27.02.2003

27 lutego 2003 | Prawo | RM

Rzeczpospolita Czytelników

Konsumencie, poznaj swoje prawa

Podczas wczorajszego dyżuru, zorganizowanego razem z Radiem Biznes z Programu I Polskiego Radia, na pytania odpowiadały Joanna Dutkiewicz, radca prawny z Federacji Konsumentów i Joanna Wrona, dyrektor Departamentu Polityki Konsumenckiej w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Oto pierwsza część relacji.

Od sierpnia 2002 r. trwa postępowanie reklamacyjne dotyczące kuchenki gazowej w obudowie chromoniklowej, której producentem jest firma Indesit w Łodzi. Nie chce ona uznać korozji międzykrystalicznej za wadę istotną. W przesyłanych pismach twierdzi, że zgłaszane uszkodzenie jest estetyczne i nie ma wpływu na funkcjonowanie sprzętu. Zdecydowanie odmawia jego wymiany na wolny od wad. Ja uważam tymczasem, że kuchenka ta po kilku miesiącach okazała się skorodowanym bublem. Co robić?

Ponieważ zakup miał miejsce w ubiegłym roku, stosuje się tu przepisy kodeksu cywilnego o rękojmi za wady rzeczy i o gwarancji, które w stosunkach sprzedawca - konsument obowiązywały do końca 2002 r. Zgodnie z nimi czytelnik powinien wystąpić do gwaranta (co zapewne zrobił), opisując całe zdarzenie i swoje...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2860

Spis treści

Wojna z terroryzmem

Wyprawa na K2

Zamów abonament