Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rentierzy Pana Boga

08 maja 2003 | Kultura | AK BH EK
źródło: Nieznane

"Czas religii" Marco Bellocchio od jutra w kinach

Rentierzy Pana Boga

  • Parodia procesu beatyfikacyjnego: Świadome fałszerstwo
  • W sztuce Bellocchio pokochał prowokację , pokazywał hipokryzję i chorą moralność

"Czas religii" to film silnie osadzony w realiach Rzymu , świętego i Wiecznego Miasta

(C) GUTEK FILM

Problemem bohatera "Czasu religii" malarza Ernesta Picciafuoco jest obrona własnej niewiary, wierność samemu sobie.

A z kim konfrontuje swój ateizm? Z cyniczną ciotką, która zabiega o niezasłużoną beatyfikację siostry po to, żeby rozwinąć dewocyjny biznes; z braćmi, z których jeden jest oportunistą, drugi hipokrytą; z obwiesiem sąsiadem, który dla zysku udaje cudem uzdrowionego; z kardynałem, który posłuszeństwo dla instytucji Kościoła kupuje od biedaków, a wymusza strachem na bogatych.

Kogo w filmie naprawdę obchodzi Pan Bóg? Tylko małe dziecko, no i ojca ateusza, który jako jedyny poważnie traktuje religijne rozterki syna. Może jeszcze trzeciego brata, którego strachliwa pobożność matki wpędziła w obłęd, polegający na uleganiu pokusie bluźnierstwa, czego matka mu zabraniała.

Jest to wizja zgodna ze (spłaszczonym) oświeceniowym poglądem, że wiara to przesąd, a religia błędny system myślowy, i że...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2917

Spis treści

Rozporządzenia

Zamów abonament