Rentierzy Pana Boga
Rentierzy Pana Boga
- Parodia procesu beatyfikacyjnego: Świadome fałszerstwo
- W sztuce Bellocchio pokochał prowokację , pokazywał hipokryzję i chorą moralność
"Czas religii" to film silnie osadzony w realiach Rzymu , świętego i Wiecznego Miasta
(C) GUTEK FILM
Problemem bohatera "Czasu religii" malarza Ernesta Picciafuoco jest obrona własnej niewiary, wierność samemu sobie.
A z kim konfrontuje swój ateizm? Z cyniczną ciotką, która zabiega o niezasłużoną beatyfikację siostry po to, żeby rozwinąć dewocyjny biznes; z braćmi, z których jeden jest oportunistą, drugi hipokrytą; z obwiesiem sąsiadem, który dla zysku udaje cudem uzdrowionego; z kardynałem, który posłuszeństwo dla instytucji Kościoła kupuje od biedaków, a wymusza strachem na bogatych.
Kogo w filmie naprawdę obchodzi Pan Bóg? Tylko małe dziecko, no i ojca ateusza, który jako jedyny poważnie traktuje religijne rozterki syna. Może jeszcze trzeciego brata, którego strachliwa pobożność matki wpędziła w obłęd, polegający na uleganiu pokusie bluźnierstwa, czego matka mu zabraniała.
Jest to wizja zgodna ze (spłaszczonym) oświeceniowym poglądem, że wiara to przesąd, a religia błędny system myślowy, i że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta