Zakaz porównywania cen gazet
Zakaz porównywania cen gazet
MAREK ANTONI NOWICKI
Reklama służy społeczeństwu do poznania cech oferowanych usług i produktów. Czasami jednak może być ograniczona, zwłaszcza, aby zapobiec nieuczciwej konkurencji oraz reklamie nieprawdziwej i wprowadzającej w błąd. W pewnych sytuacjach publikację nawet obiektywnych, zgodnych z prawdą reklam można ograniczyć, aby zapewnić poszanowanie innych praw.
Gazeta regionalna "Salzburger Nachrichten" w grudniu 1994 r. wniosła sprawę do austriackiego sądu przeciwko spółce Krone Verlag GmbH & Co KG, wydającej gazetę "Neue Kronenzeitung". Chodziło o reklamę opublikowaną w jej salzburskim wydaniu, porównującą wysokość miesięcznej subskrypcji w obu gazetach i wskazującą na "Neue Kronenzeitung" jako najlepszą gazetę.
Swoboda wypowiedzi
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta