Dobra Firma Vademecum: Od prawa autorskiego do żywności: Z różnych półek
Z różnych półek
Pod tym tytułem sygnalizujemy przepisy z przeróżnych dziedzin prawa, którym z bardzo różnych powodów (np. wąski krąg ich odbiorców czy bardzo specjalistyczne zagadnienie) nie poświęciliśmy osobnego opracowania.
AUTA: JEDEN SALON, KILKA MAREK
Dilerzy mogą sprzedawać w jednym salonie auta różnych marek. Nowe przepisy pozwalają autoryzowanym serwisom używać do wymiany części niekoniecznie oryginalnych, byle tylko odpowiadały określonym standardom technicznym oraz normom bezpieczeństwa. Przepisy te wzorowane są na rozporządzeniu Komisji Europejskiej.
Dilerzy mogą sprzedawać jednak tylko tyle marek, na ile pozwolą im warunki techniczne (np. powierzchnia salonu), i muszą spełnić warunki, jakie postawi im każdy z producentów. Jeśli dostawca określi, że na jego markę ma przypadać np. 100 mkw. powierzchni oraz określona liczba pracowników, to diler, który ma trzy razy większy salon, będzie mógł wstawić także inne marki.
Dilerzy nadal mogą sprzedawać w salonie tylko jedną markę, lecz już nie pod presją producenta. H.F.
AUTORSKIE PRAWO
Zmienione prawo autorskie uwzględniło unijne przepisy dotyczące ochrony nowych form eksploatacji utworów za pośrednictwem sieci komputerowych oraz technik cyfrowych....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)