Lepsze od puchowych
Lepsze od puchowych
(C) RENAULT
Poduszki powietrzne chronią miliony osób, a zostały opatentowane w USA w 1953 roku.
Wynalazca poduszki powietrznej, John W. Hetrick, do jej napełnienia przewidywał wykorzystanie sprężonego powietrza. Koncerny samochodowe zainteresowały się poduszkami pod naciskiem rządu USA w drugiej połowie lat sześćdziesiątych. Ford przygotował nawet poduszki dla swoich modeli na rok 1971, ale liczne problemy techniczne zniechęciły koncern do tego pomysłu. Okazało się, że odpalenie ładunku wybuchowego, napełniającego poduszkę powodowało huk o natężeniu ok. 170 decybeli (dB) - porównywalny ze startem rakiety Saturn. Ostatecznie w 1973 roku GM wyposażył 1000 pierwszych chevroletów impala w poduszki powietrzne, a 8 lat później Mercedes-Benz modele klasy S. W 1988 roku w klasie S zaczęto na życzenie montować poduszki pasażera. ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
