Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Samochody w fabryce tkanin

03 kwietnia 1995 | Ekonomia | KG

Polska Wełna SA

Samochody w fabryce tkanin

Pieniądze na produkcję tkanin fabryka uzyskuje z handlu węglem, samochodami, i odzieżą. Jest najtańszym w Zielonej Górze dostawcą ciepła z własnej elektrociepłowni. Przedsiębiorstwo obrosło w 10 spółek. Ich roczny obrót wyniósł w zeszłym roku ok. 40 mln zł (400 mld starych zł) . Dzięki temu Polska Wełna SA nie zalega dziś z żadnymi należnościami ani w stosunku do budżetu, ani w kasie miasta.

Kilka lat temu w Ministerstwie Przemysłu zaczęto rozważać możliwość likwidacji zielonogórskiej fabryki wełny. Została jednak skomercjalizowana. Figurowała w pierwszej transzy prywatyzacyjnej i miała najgorszy wynik.

-- Z 5 podstawowych warunków spełnialiśmy tylko jeden -- chcieliśmy się prywatyzować -- mówi Jerzy Kwiatkowski prezes Polskiej Wełny SA w Zielonej Górze, wówczas przewodniczący rady pracowniczej. -- Fabrykę uratowało sądowe postępowanie układowe z Bankiem Zachodnim. Chciałem pozbyć się przede wszystkim 16 tytułów komorniczych i grać na zwłokę. W pierwszym roku ugody bankowej spłaciliśmy dług. Szkoda tylko, że nie udało mi się zamienić wierzytelności na akcje, bo wówczas mógłbym wyprowadzić firmę z NFI.

Upadek systemu

Na przełomie lat 1979/ 80 w Polskiej Wełnie w Zielonej Górze produkowano ok. 5 mln mtkanin....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 445

Spis treści
Zamów abonament