Baron zjeżdża z autostrady
Baron zjeżdża z autostrady
Andrzej Różański, pomorski baron SLD, zrezygnował z pracy w spółce, która ma budować autostradę A1. Znaleźliśmy kolejny argument za tym, że państwo przepłaca za tę drogę. To poufny raport, który sporządzono dla pełnomocnika rządu ds. budowy autostrad.
Sprawa dotyczy krótkiego fragmentu (90 km) autostrady z Gdańska do miejscowości Nowe Marzy. W sierpniu 2004 roku resort infrastruktury zgodził się zapłacić za każdy kilometr tej drogi aż 5,6 mln euro. Pieniądze trafią do prywatnego konsorcjum Gdańsk Transport Company.
Tymczasem z poufnego dokumentu, do którego dotarliśmy wczoraj, wynika, że w żadnym wypadku ministerstwo nie powinno się na to godzić. To raport na temat budowy autostrady A1, który w czerwcu bieżącego roku sporządzili eksperci z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Obszerna analiza została przygotowana "do wyłącznego użytku" Dariusza Skowrońskiego, pełnomocnika rządu ds. dróg i autostrad. Skowroński stracił posadę kilka dni temu, bo nie chciał się podpisać pod zawieraną umową.
Wnioski z raportu są druzgocące dla zwolenników inwestycji GTC. Czytamy w nich m.in., że kwota, której GTC oczekuje od skarbu państwa "przekracza poziom akceptowalny z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta