Logo sponsora na koszulce zawodnika
Finansowanie wydarzeń charytatywnych, sportowych, kulturalnych to wśród firm popularny i pożyteczny zwyczaj. Co mają w zamian? Promocję poprzez eksponowanie nazwy, logo i zakresu działalności, dystrybucję informacji o produktach, kształtowanie pozytywnego wizerunku. Mogą też zaliczyć wydatki na sponsoring do kosztów uzyskania przychodów.
Sponsor to "osoba lub instytucja finansująca w całości lub w części jakieś przedsięwzięcie, często w zamian za reklamowanie własnej działalności" ("Słownik języka polskiego", Wydawnictwo Naukowe PWN). W praktyce sponsoring przybiera różne formy, ale najczęściej sprowadza się do świadczenia usług reklamowych przez sponsorowanego za określoną opłatą.
JEST WPŁYW NA PRZYCHÓDCzy sponsorowanie wyborów miss bądź lokalnej drużyny piłkarskiej może mieć przełożenie na przychód firmy? Może. Wiąże się bowiem z kształtowaniem obrazu firmy wśród potencjalnych klientów. Promowanie nazwy sponsora wpływa na zwiększenie jego popularności, a co za tym idzie - obrotów ze sprzedaży. Sponsoring nie wpływa wprawdzie tak bezpośrednio na popyt jak reklama, ale wspiera działalność...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta