Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Logo sponsora na koszulce zawodnika

24 marca 2005 | Dobra firma | PW

WYDATKI NA PROMOCJĘ FIRMY Logo sponsora na koszulce zawodnika Miss w stroju z logo firmy to świetna reklama. Dlatego tak chętnie wiele firm sponsoruje wybory najpiękniejszej, a także drużyny piłkarskie i instytucje dobroczynne.

Finansowanie wydarzeń charytatywnych, sportowych, kulturalnych to wśród firm popularny i pożyteczny zwyczaj. Co mają w zamian? Promocję poprzez eksponowanie nazwy, logo i zakresu działalności, dystrybucję informacji o produktach, kształtowanie pozytywnego wizerunku. Mogą też zaliczyć wydatki na sponsoring do kosztów uzyskania przychodów.

Sponsor to "osoba lub instytucja finansująca w całości lub w części jakieś przedsięwzięcie, często w zamian za reklamowanie własnej działalności" ("Słownik języka polskiego", Wydawnictwo Naukowe PWN). W praktyce sponsoring przybiera różne formy, ale najczęściej sprowadza się do świadczenia usług reklamowych przez sponsorowanego za określoną opłatą.

JEST WPŁYW NA PRZYCHÓD

Czy sponsorowanie wyborów miss bądź lokalnej drużyny piłkarskiej może mieć przełożenie na przychód firmy? Może. Wiąże się bowiem z kształtowaniem obrazu firmy wśród potencjalnych klientów. Promowanie nazwy sponsora wpływa na zwiększenie jego popularności, a co za tym idzie - obrotów ze sprzedaży. Sponsoring nie wpływa wprawdzie tak bezpośrednio na popyt jak reklama, ale wspiera działalność...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3490

Spis treści

Ekonomia

Animatorzy zaoszczędzą
Brak pomysłów na energię odnawialną
Chile rośnie dzięki miedzi
Chiny: nie będzie podwyżek stóp
Chorwacja: bliżej negocjacji z UE
Czołgi mogą pojechać do arbitrażu
Decyzje Rady Giełdy
Dolar się umacnia, a złoty traci
Duże firmy więcej inwestują
Dymiące renault
Efektywni fochowcy od długu
Fed funduje wyprzedaż
Ferrum zyskowniejsza
Internet w McDonald'sie
Inwestor jest blisko
Jak wejdziemy do strefy euro
KBC zwiększył zysk
KOMENTARZ GIEŁDOWY
Kompromis w sprawie usług
Kontrola pozostanie w polskich rękach
Kto szybko odejdzie, dostanie więcej
Kęty: będzie gorzej
Liczą na włoskie zamówienia
Lufthansa-Swiss: kosztowna fuzja
MFW krytycznie o Włoszech
Małe firmy dostaną więcej
Mało mieszkań i pieniędzy
Microsoft może znów zapłacić
Nagrody PIIT
Najlepsze lotniska są w Azji
Netgear wchodzi do Polski
Nie lubimy wielkich sklepów
Nie pomogła lepsza opinia Fitch
Niemcy: seria złych wiadomości
Niższe zyski Manchesteru United
Nowy właściciel Premium Internet
O ile mogą spaść stopy
OPEC nie zwiększy produkcji
Obligacje tanieją
Oczekujemy niższych opłat lotniskowych
PKB zależy od inwestycji
PKP sprzedaje Przyjaźń
Plany Bobcat
Pomoc na rozwój
Poznań: nowe połączenia lotnicze
Protest w Kompanii Piwowarskiej
Prywatyzacja pomaga szpitalom
Przymiarki do debiutu
Rada Polityki Pieniężnej przesadziła
Rekordowe wyniki zarządzania
Rosja: groźna mafia
Rynkowy test dla wojskowych firm
SAB Miller - mniejsza sprzedaż
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Showtime: 2 mld USD od Arabów
Spada produkcja stali w Polsce
Sprzedawcy chcą poprawek
Trzy kraje już powiedziały "nie"
Trzy tytuły, jeden wydawca
Umowa PKP Cargo z Mittal Steel
Usługi coraz swobodniejsze
Warszawa nie będzie najdroższa
Wind zmieni właściciela
Wolne dni na parkiecie
Wybory w Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji
Wypłaty za złomowane kutry
Zagraniczni inwestorzy sprzedają akcje
Zareklamują Ideę
Zgodnie z regionalnymi trendami
Zmiana warty w Coca - Coli
Zamów abonament