Płacisz, ale i odzyskujesz
Często podstawowym krokiem dla poprawy płynności jest odzyskanie należności przeterminowanych i monitorowanie tych, których termin wymagalności jeszcze nie minął.
Przedsiębiorca może robić to we własnym zakresie lub za pośrednictwem firm świadczących usługi windykacyjne.
Na czym polega usługa monitoringu? Najkrócej mówiąc na telefonicznej kontroli płatności faktur od powstania zobowiązania do dnia jego wymagalności. Korzystanie z niej zwiększa znacząco dyscyplinę płatniczą kontrahentów, pozwala wcześnie wychwycić podstawowe problemy, takie jak błędne wystawienie faktury lub niedotarcie jej do odbiorcy. Monitoring jest zalecany szczególnie przy masowej sprzedaży towarów lub usług, gdy zarządzanie należnościami wymaga zaangażowania czasu i środków (np. na dodatkowe stanowiska pracy).
Z kolei informacje uzyskane za pośrednictwem wywiadu gospodarczego pozwalają zmniejszyć ryzyko zawarcia umowy z niesolidnym podmiotem. W ten sposób przedsiębiorca poznaje sytuację materialną kontrahenta, jego pozycję rynkową, zdobywa informacje o toczących się postępowaniach naprawczych lub upadłościowych. Dane te mają też wpływ na kształt podpisywanych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta