W reklamie jak na półce
Wyrób przeznaczony do sprzedaży detalicznej trzeba - co do zasady - oznaczyć ceną. Handlujący muszą w miejscach sprzedaży detalicznej uwidocznić ceny jednostkowe produktów (np. wartość 1 kilograma lub 1 litra). Informacja o ich wysokości nie może budzić wątpliwości. Cenę jednostkową trzeba też podawać na wywieszkach przy towarach masowych, czyli odmierzanych lub odważanych klientowi. Należy też na nich podać nazwę handlową oferowanego produktu.
W cenie uwzględnia się VAT i akcyzę (np. w cenie benzyny). Nie wolno więc podawać cen netto.
Zasada ta dotyczy też cen jednostkowych.
Co na opakowaniuPrzepisy wymagają, aby wyroby przeznaczone do sprzedaży detalicznej były oznaczone cenami bezpośrednio na poszczególnych egzemplarzach (lub na ich pojedynczych opakowaniach) i to tak, aby uniemożliwić łatwe usunięcie tego oznaczenia. Cena może być też zapisana w kodzie kreskowym, ale wtedy produkt trzeba zaopatrzyć w wywieszkę (czyli etykietę, tabliczkę lub plakat z wydrukowaną lub napisaną odręcznie ceną i nazwą towaru oraz ceną jednostkową).
To jednak nie jedyny warunek - towary te nie mogą być m.in. zbyt duże (np....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta