Wystarczy bilans i rachunek
Z przepisów wynika, że tak. Pytanie tylko - po co?
O składaniu sprawozdania finansowego mówi § 1 ust. 3 pkt 1 rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający (patrz ramka).
Śledząc materiały szkoleniowe, artykuły prasowe i wyroki zespołu arbitrów, można dojść do wniosku, że sprawozdanie składa się wyłącznie z następujących dokumentów: > bilansu, > rachunku zysków i strat, > informacji dodatkowej.
Co w komplecieRzeczywiście art. 45 ust. 2 ustawy o rachunkowości wymienia te elementy sprawozdania. Jednak nie można pominąć też ust. 3. A wynika z niego, że sprawozdanie finansowe jednostek, u których badanie jest przeprowadzane co roku, obejmuje też zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym oraz rachunek przepływów pieniężnych. Tak więc kompletne sprawozdanie finansowe tych podmiotów powinno składać się z: > bilansu, > rachunku zysków i strat, > informacji dodatkowej, > zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym, > rachunku przepływów pieniężnych.
Nie złożył, więc powinien być wykluczonyJeżeli...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta