Pieniądze na promocję eksportu utknęły w ministerialnych biurkach
Przedsiębiorcy mogą otrzymać od państwa do 20 tys. zł dotacji na udział w targach i misjach gospodarczych. Taka pomoc jest szczególnie ważna dla mniejszych podmiotów, które nie mogą przeznaczyć dużych kwot na promocję swoich wyrobów poza Polską. Dotychczas takie wsparcie otrzymało kilka tysięcy krajowych spółek, a chcą je uzyskać dziesiątki tysięcy kolejnych. Okazuje się jednak, że coraz trudniej sięgać po pieniądze na promocję. Do połowy 2008 roku do dyspozycji firm ciągle jest jeszcze ponad 60 mln zł. Część tych pieniędzy to środki z polskiego budżetu, a część to pieniądze z Brukseli.
Niepotrzebny wysiłekMinisterstwo Gospodarki pod koniec grudnia 2005 r. poinformowało, że uprości procedury przyznawania dotacji. Ułatwienie miało polegać na skróceniu terminu, w którym przedsiębiorcy powinni składać dokumenty o przyznanie pomocy....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta