Rekonstrukcję kolei trzeba dokończyć
Zarząd Grupy PKP publicznie deklaruje, że są pozytywne skutki zmian wprowadzonych w 2001 roku, czyli utworzenia spółek prawa handlowego, i że są one nieodwracalne. Czy jednak są to zmiany wystarczające do przygotowania naszego narodowego przewoźnika kolejowego do konkurencji? Od lipca 2007 roku polski rynek transportu kolejowego powinien być przecież otwarty dla przewoźników z innych państw Unii Europejskiej.
Warto się więc przyjrzeć, jak realizuje się restrukturyzacje, która - zgodnie z deklaracjami zarządu - ma dostosować Grupę PKP do działania na konkurencyjnym rynku przewozów kolejowych. Dyrektywa Komisji Europejskiej w pierwszych dwóch latach będzie dotyczyła towarowego transportu koleją, następnie obejmie także transport osobowy. I tu właśnie trzeba zwrócić uwagę na błąd systemowy w dotychczasowej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta