Konsument ospały i ostrożny
Sezon "back to school" po amerykańsku
Konsument ospały i ostrożny
Sierpień jest drugim po okresie listopad - grudzień (sezon świąt Bożego Narodzenia) najważniejszym okresem zakupów w amerykańskim kalendarzu. Gazety wypełniają się teraz ogłoszeniami detalistów, zachęcającymi do wzmożonych zakupów pod hasłem "back to school": modnej odzieży i obuwia dla dzieci i nastolatków, pomocy szkolnych, zeszytów oraz tuzina innych gadżetów potrzebnych dziecku do pomyślnego rozpoczęcia nowego roku szkolnego. Detaliści liczą na to, że udany sezon zakupów szkolnych będzie rekompensatą za przykrą dla nich pierwszą połowę roku. Po wzmożonych falach zakupów w okresie świąteczno-noworocznym konsumenci amerykańscy, najprawdopodobniej pod ciężarem długów na kontach kart kredytowych, popadli bowiem jakby w stan uśpienia.
Wybija ich teraz z niego konieczność wyekwipowania dzieci do szkoły. Po zakupy wyprawiają się całe rodziny z dziećmi, pozostawiając w kasach średnio 200-250 dolarów. W minionym roku konsumenci amerykańscy wydali w ostatnich tygodniach lata 380 miliardów dolarów. Dla porównania, sezon zakupów na Boże Narodzenie przynosi detalistom 428 miliardów dolarów wpływów do kasy, a reszta roku przysparza 1, 4 biliona dolarów....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta