Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Porównanie z konkurentem musi być rzetelne

22 maja 2007 | Dobra firma | EU

Porównanie z konkurentem musi być rzetelne Firmy, które chcą w reklamie porównać swój towar z produktem konkurenta, muszą dostosować się do wielu niełatwych wymogów. Reklama porównawcza nie może m.in. wprowadzać w błąd, musi dotyczyć sprawdzalnych cech produktu i nie ma prawa podszywać się pod konkurencyjny towar

Konsumenci lubią wszelkie porównania dostępnych na rynku towarów i usług, bo ułatwiają im one wybór produktu - sami często porównują cenę czy wygląd danego towaru, jednak coraz częściej zdają się na reklamę. Reklama porównawcza jest w Polsce dozwolona od 2000 roku, jednak tylko po spełnieniu (i to łącznym) wielu warunków. Przedsiębiorcy, którzy nie dotrzymają wszystkich ustawowych wymogów porównywania się z konkurentem, muszą liczyć się z zarzutem popełnienia czynu nieuczciwej konkurencji. Dotyczy to nie tylko firmy, która zamówiła reklamę (producent, dystrybutor, sprzedawca), ale również tej, która ją opracowała - np. agencji reklamowej.

Co i z kim porównujemy

Za porównawczą uznaje się reklamę, który umożliwia bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie konkurenta albo oferowanych przez niego towarów lub usług, jeżeli nie jest ona sprzeczna z dobrymi obyczajami. Taka reklama musi więc bezpośrednio odnosić się do konkurenta - czyli takiego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4161

Spis treści

Ekonomia

4,73 mld dolarów za EMI
Akcje najdroższe w historii
Armia woli leopardy
Awbud przejął Utex-Sigmę
BOŚ podniesie kapitał
Bumar zarobi na usługach dla Iraku
Cała Polska poluje na pracowników
Cytat dnia
Dobry początek tygodnia
Drożeje miedź oraz ropa
Dywidenda dla BZ WBK
EBOR może pomóc stoczniom
Enion - inwestycje za 86 mln zł
GE sprzedaje swoją spółkę
Grójec wyprzedził Konstancin
IDMSA kupił akcje Rabat Pomorze
Impel renegocjuje kontrakty
Informacja o dużej transakcji rozgrzała inwestorów
Inwazja Burger Kinga
Jurand nie warzy piwa
Kazachstan i Uzbekistan coraz modniejsze
Kontrakt Odlewni Polskich
Kredyty konsumenckie na jasnych zasadach
Los polskich stoczni w rękach Brukseli
Marzena Wilkanowicz-Devoud w G+J
Motywacja pracowników przez akcje
Na giełdę powróciły wzrosty
Nabiał może zdrożeć
Najlepsi w reklamie
Nordea podpisała najwięcej umów
Nowy zakład Beckera Farby
Pierwszy sygnał osłabienia wzrostu
Plany Getin Holding
PolRest sprzeda się drogo
Polacy inwestują w fundusze
Polska waluta mocniejsza, ale może tracić
Pracodawcy szukają sposobów na pracowników
Problemy TNK-BP
Przejęcie Alltelu
Ropociąg ominie Polskę
Rosja chce przyspieszyć rozmowy w sprawie embarga
Rośnie liczba internetowych kont
Ruch coraz bliżej przejęć
Rumuńska inwestycja Cinema City
Rynek węgla w normie
Sektor energetyczny potrzebuje inwestycji wartych 500 miliardów dolarów
Stocznia Gdańsk dla BAE lub Donbasu
Superkontrola w Biedronce
Tańsze rozmowy dzięki szefowej UKE
Walka o emisję CO2
Więcej dopłat do gier losowych
Więcej w funduszach
Wolimy się posługiwać gotówką
Węgiel z dotacją
Zagraniczne supermarkety szukają polskich towarów
Zysk Polskich Autobusów
Złoty niemal bez zmian
Zamów abonament