Pod osłoną TIR
Pod osłoną TIR
Urzędy celne domagają się 5 bln zł od Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD) . Zrzeszenie jest instytucją poręczającą prawidłowość operacji przewozowych z tytułu działalności nieuczciwych firm przewozowych. Najpierw ZMPD powinno zapłacić, potem refundację strat z tytułu gwarancji otrzyma z Międzynarodowej Unii Transportowej w Genewie, która jest realizatorem Konwencji TIR. W Genewie patrzą jednak na Polskę coraz bardziej krzywym okiem, za bajońskie sumy, które stamtąd wysysamy.
-- Może się to skończyć tak, że splajtuje cały system TIR, bo przewoźnikówprzemytników w czapkach niewidkach jest u nas tylu, ilu nie ma w żadnym innym kraju. Polacy nie otrzymają wtedy "tirowskich" karnetów, a obcy przewoźnicy nie będą mogli z nich korzystać przy wjazdach i wyjazdach z Polski. Na granicy wydłuży się i tak długi czas oczekiwania na odprawę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta