" Goplana" pod prasą
" Goplana" pod prasą
Anna Wielopolska
Tę fabrykę sprzedała prasa. Ofertę Nestlé załoga "Goplany" ostatecznie zaakceptowała po serii artykułów prezentujących kolejne szwajcarskie propozycje.
Pierwsze artykuły o sprzedaży "Goplany" firmie Man pojawiły się na początku lipca.
Man według umowy wstępnej,
jaką w ówczas podpisano z wojewodą poznańskim, miał objąć 47 procent udziałów "Goplany". Firmy miały zawiązać spółkę joint venture, część uzgodnionej kwoty 31 milionów dolarów, jaka miała być ceną udziałów, Man zabezpieczył akredytywą, obie strony czekały na podpis ministra przekształceń własnościowych.
W edług wojewody umowa miała być "największym sukcesem prywatyzacyjnym w W ielkopolsce".
"Goplana", która jest drugą w Pol -sce
fabryką słodyczy po W edlu, ma wszelkie predyspozycje, aby z W edlem z powodzeniem konkurować. Produkuje znacznie szerszy asortyment słodyczy (ponad 200 pozycji) , które zyskują coraz lepsze opinie klientów. W spółzawodnictwo "Goplana" jednak na razie przegrywa. W edel dzięki reklamie "najlepszy jest". "Goplany", pomimo blisko 150 miliardów zysku rocznie, na reklamówki w ogólnopolskiej telewizji nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta