Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Uroki konkurencji

28 czerwca 1996 | Ekonomia | KB

Uroki konkurencji

Polscy handlowcy nie negują, że rodzimi klienci lubią kupować w supermarketach, gdzie pod jednym dachem jest ogromny wybór towarów, ceny są niewygórowane, a dodatkową atrakcję stanowią promocje. Nie podoba im się jednak, że skutkiem tego grymaszenia klienci przenoszą się do oferującej więcej i taniej konkurencji. Domagają się więc od władz odstraszenia od Polski zagranicznych inwestorów handlowych. W czasie wczorajszego Forum Handlowego tacy weterani i znawcy rynkowego biznesu jak np. Społem czy Samopomoc Chłopska otwarcie postulowali niszczenie konkurencji w zarodku za pomocą m. in. koncesjonowania i wprowadzania innych biurokratycznych ograniczeń. Straszyli przejmowaniem produkcji przez zagranicę i bezrobociem. Nie dodali niestety, czy w zamian za supermarkety znowu będzie nam dane doznać uroku takich polskich tradycji handlowych, jak np. sprzedaż na kartki czy za żółtymi firankami. Zarówno Społem, jak i SCh ma na tym polu wiele cennych doświadczeń.

K. B.

Brak okładki

Wydanie: 791

Spis treści
Zamów abonament