Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Szanse i zagrożenia

12 grudnia 2011 | Koleje Dużych Prędkości
Jak finansować inwestycje w Koleje Dużych Prędkości w Polsce i jaki model biznesowy zastosować? – o tym dyskutowali eksperci podczas    debaty zorganizowanej  przez Centrum Komunikacji Medialnej, PKP Polskie Linie Kolejowe SA i SIRTS 1 grudnia 2011 r. w Warszawie
źródło: Rzeczpospolita
Jak finansować inwestycje w Koleje Dużych Prędkości w Polsce i jaki model biznesowy zastosować? – o tym dyskutowali eksperci podczas debaty zorganizowanej przez Centrum Komunikacji Medialnej, PKP Polskie Linie Kolejowe SA i SIRTS 1 grudnia 2011 r. w Warszawie
Marek Pawlik
źródło: Rzeczpospolita
Marek Pawlik

Marek Pawlik, wiceprezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA

19 grudnia 2008 roku Rada Ministrów przyjęła uchwałą „Masterplan dla transportu kolejowego do roku 2030" oraz „Program budowy i uruchomienia przewozów Kolejami Dużych Prędkości w Polsce". Masterplan obejmujący wszelkie inwestycje kolejowe uwzględnia budowę i uruchomienie przewozów Kolejami Dużych Prędkości (KDP) jako opcję, a nie jako projekt, którego realizacja jest przesądzona. Program KDP przesądził o rozpoczęciu prac przygotowawczych dla ewentualnej realizacji „polskiego TGV". Środki finansowe na te prace uwzględniono w programie operacyjnym „Infrastruktura i środowisko" (POIiŚ) współfinansowanym ze środków europejskich.

Zaznaczyć należy, że podobne prace przygotowawcze towarzyszą niemal wszystkim projektom inwestycyjnym współfinansowanym ze środków publicznych. Od września ubiegłego roku w ramach prac przygotowawczych dla projektu KDP na zlecenie Polskich Linii Kolejowych realizowane jest studium wykonalności budowy linii dużych prędkości mającej połączyć Warszawę przez Łódź z Wrocławiem i Poznaniem. W październiku zakończył się pierwszy etap studium. Zaproponowano i porównano trzy warianty przebiegu nowej linii kolejowej, tzw. linii Ygrek, która ma umożliwić prowadzenie pociągów z prędkościami do 350 km/h. Zakończenie tego studium wykonalności przewidziano na grudzień 2012 roku. Równolegle uruchamiane są analizy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 9104

Wydanie: 9104

Spis treści
Zamów abonament