Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Brain Tracking – nowy horyzont badań neuromarketingowych

30 stycznia 2012 | Klient nasz pan

Badania marketingowe prowadzone są w Polsce od ponad dwudziestu lat. Szczególnie dynamicznie zaczęły rozwijać się w drugiej połowie lat 90-tych. Badaniami objęto setki tysięcy respondentów, a obecnie liczba osób uczestniczących w badaniach w ciągu roku w Polsce sięga kilku milionów.

Przeprowadzano wywiady indywidualne i grupowe, aby się dowiedzieć, co ludzie sądzą nt. kampanii marketingowych, reklam i produktów. Zdobywano cenną wiedzę, pozwalającą lepiej przygotowywać przekaz wykorzystywany w komunikacji. Klasyczne badania marketingowe mają jednak dwie wady, z którymi starano się walczyć powiększając próby badawcze: po pierwsze nie sposób sprawdzić, czy badani odpowiadają szczerze, po drugie, czy potrafią trafnie określić swoje odczucia i emocje.

Od kilku lat badacze stosują nowe metody „neuromarketingowe", które przebojem wdarły się na światowe rynki reklam. Najnowszy raport firmy Deloitte „Prognozy dla...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9144

Wydanie: 9144

Spis treści
Zamów abonament