Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dlaczego klienci nie regulują swoich zobowiązań w terminie

31 stycznia 2012 | Dług i dłużnicy

Niezapłacone należności to problem większości firm. Szczególnie zagrożone są małe i średnie przedsiębiorstwa, które kilka niezapłaconych faktur może doprowadzić do bankructwa.

Nieuczciwych kontrahentów nie da się całkowicie wyeliminować, ale można poznać przyczyny zadłużenia i uniknąć pułapek, które zastawiają dłużnicy.

Dłużników można podzielić na trzy grupy. Bankruci – to przedsiębiorcy, którzy na skutek zdarzeń losowych lub własnej głupoty popadli w kłopoty finansowe. Nie są w stanie spłacać swoich należności, ponieważ naprawdę nie mają pieniędzy i są gotowi nawet przedstawić przekonujące dokumenty finansowe. Oszuści – to osoby, które zawierają umowy z innymi firmami, z góry zakładając, że nigdy nie zapłacą. Są świetnie przygotowani. Nie mają własnego majątku, a ściganie ich, nawet z pomocą firmy windykacyjnej czy agencji...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9145

Wydanie: 9145

Spis treści
Zamów abonament