Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Hiszpanie szukają tańszych jogurtów

20 czerwca 2012 | Ekonomia | p.r. reuters
Danone – spółka, o której się mówi w Paryżu
źródło: Rzeczpospolita
Danone – spółka, o której się mówi w Paryżu

Francuski producent żywności uprzedził, że jego marża zysku zmaleje przez drożejące materiały i kryzys długu na południu Europy, zwłaszcza w Hiszpanii, a spadek spożycia zmusi go do obniżenia cen.

Na giełdzie w Paryżu stracił więc 6 proc.

Największy na świecie producent jogurtów (Actimel, Activia) podał, że spożycie w Hiszpanii i Europie Płd. zmalało od I kw. bardziej, niż zakładał, z kolei ceny mleka i opakowań wzrosły o 1 – 2 proc. – Hiszpanie (7 proc. obrotów grupy) szukają tańszych produktów – stwierdził szef finansów Pierre-Andre Terisse. Danone, oferujący też wody mineralne Evian i Volvic, to kolejna firma, która musi dostosować się do spadku popytu w najbardziej zadłużonych krajach Europy.

Teraz spodziewa się spadku o 0,5 pkt proc. rocznej marży operacyjnej (wcześniej nie zakładała jej zmiany), wzrostu obrotów o 5 – 7 proc. i 2 mld euro cash flow.

Zmiana prognozy odbiła się na konkurentach. Premier Foods stracił w Londynie 2,9 proc., Unilever 2,7 proc., Tate & Lyle 1,5 proc., a Nestle w Zurychu 1 proc.

Wydanie: 9262

Wydanie: 9262

Spis treści
Zamów abonament