Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bez odszkodowań za lot opóźniony przez mgłę

23 października 2012 | Prawo | Łukasz Kuligowski

Warunki pogodowe, które uziemiły samoloty, nie zwalniają przewoźnika z obowiązku zapewnienia pasażerom posiłków i napojów

Posiłki i napoje powinni dostać pasażerowie, którzy z powodu opóźnionych lotów utknęli na lotniskach. A jeżeli lot ma się odbyć dzień później, niż planowano, to podróżni powinni mieć zapewniony nocleg w hotelu i transport do niego. Powinni o to zadbać przewoźnicy, co przewiduje rozporządzenie (WE) nr 261/2004. Przewoźnicy powinni też zapewnić swoim klientom dwie bezpłatnie rozmowy telefoniczne czy możliwość wysłania dwóch faksów oraz e-maila.

Konieczna opieka

Taką opieką mają zostać otoczeni także pasażerowie, którzy z powodu gęstych mgieł w wielu miastach Polski nie mogli odlecieć z lotnisk w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu czy we Wrocławiu.

Jeżeli któryś z nich nie doczekał się takiej pomocy, może zgłosić reklamację. Jeśli nie uwzględni...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9368

Wydanie: 9368

Spis treści
Zamów abonament