Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rewolucja na talerzu Polaka

23 października 2012 | Ekonomia | Beata Drewnowska
źródło: Rzeczpospolita

Gorsza sytuacja ekonomiczna sprawia, że ostrożniej wydajemy pieniądze na produkty spożywcze

Niemal jedna piąta wydatków gospodarstw domowych przypada w Polsce na żywność i napoje alkoholowe – wynika z wyliczeń Eurostatu. Większy udział mają zaledwie cztery kraje Unii Europejskiej: Bułgaria, Litwa, Łotwa i Rumunia. Średnia dla Wspólnoty to 15,3 proc. Na produkty spożywcze w 2011 r. wydalismy 226 mld zł – podaje firma badawcza PMR. Jeszcze w 2007 r. kwota ta była o 40 mld zł niższa. W tym roku analitycy PMR spodziewają się wzrostu wartość rynku żywnościowego o kolejne kilka procent.

Uboższy koszyk

– Im biedniejszy kraj, tym udział żywność w łącznych wydatkach konsumenckich jest większy – przyznaje Mateusz Szczurek, główny ekonomista ING Banku na Europę Centralną. Jego zdaniem udział żywności w koszyku konsumpcyjnym może jeszcze nieznacznie wzrosnąć. – Polacy zaczynają stopniowo przejadać oszczędności – dodaje ekonomista.

Wymuszone przez kryzys zmiany przyzwyczajeń kulinarnych widać wyraźnie w pogrążonych w kryzysie Grecji...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9368

Wydanie: 9368

Spis treści
Zamów abonament