Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Program lojalnościowy nie zawsze tworzy przychód

04 grudnia 2012 | Prawo i praktyka | Aldona Szady-Ślaska

Gdy firma daje własnym pracownikom preferencje cenowe towarów czy usług, nie musi to dla nich oznaczać dodatkowego podatku.

Co do zasady, upusty udzielone kontrahentowi przez sprzedającego bądź dostawcę usług nie stanowią dla niego nieodpłatnego świadczenia. Obniżka ceny dla klientów, niezależnie od tego, czy są to już stali kontrahenci, czy też osoby, które dopiero dzięki programowi rabatów mają się związać z firmą, uznawana jest za realizację zasady swobody umów. Nie powoduje zatem konieczności rozpoznania przychodu do opodatkowania.

Jednak w przypadku, gdy programem lojalnościowym są objęci pracownicy, pojawiają się wątpliwości, czy zgodnie z przepisem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9403

Wydanie: 9403

Spis treści
Zamów abonament