Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Porażka e-dziennika

04 grudnia 2012 | Ekonomia | Przemysław Tychmanowicz

Koncern medialny News Corp., kontrolowany przez Ruperta Murdocha, zapowiedział zakończenie wydawania „The Daily", pierwszego dziennika dostępnego wyłącznie na tabletach. Ostatni numer ma się ukazać 15 grudnia.

Przedstawiciele News Corp. twierdzą, że projekt od chwili uruchomienia, czyli od lutego ubiegłego roku, był śmiałym i innowacyjnym przedsięwzięciem. Nie udało się jednak znaleźć na tyle dużego grona czytelników, aby mieć nadzieję na utrzymanie się „The Daily" na rynku w dłuższej perspektywie czasowej.

Z niepotwierdzonych informacji wynika, że dziennik pozyskał około 100 tys. czytelników. Tymczasem, aby projekt mógł wyjść na prostą, potrzeba ich było pięć razy więcej. Z tego powodu, według niektórych obserwatorów, roczne straty mogły sięgać 30 mln USD.

Część pracowników tabletowego dziennika oraz jego majątek zostaną przeniesione do amerykańskiego pisma „New York Post", również należącego do koncernu News Corp. Murdoch zapowiedział, że najlepsze rzeczy, jakich nauczono się przy wydawaniu „The Daily", wprowadzi w innych swoich tytułach.

—cnbc.com

Wydanie: 9403

Wydanie: 9403

Spis treści
Zamów abonament