Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Producent podróbek odpowie karnie za naśladowanie oryginałów

09 kwietnia 2013 | Prawo i praktyka | Agnieszka Orłowska

Podrabiane towary uderzają zarówno w ekskluzywne marki, sieciówki, jak i mniejszych producentów. Jak przedsiębiorca odzieżowy może bronić się przed modowymi piratami?

Jedną z definicji podróbki znajdziemy w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (DzU z 2003 r. nr 153, poz. 1503 z późn. zm.), która mówi, że: „czynem nieuczciwej konkurencji jest naśladowanie gotowego produktu, polegające na tym, że za pomocą technicznych środków reprodukcji jest kopiowana zewnętrzna postać produktu, jeżeli może wprowadzić klientów w błąd co do tożsamości producenta lub produktu".

Przypadkowy wybór

Jak wynika z tego opisu podróbka jest kopią produktu oryginalnego, jego zewnętrznego wyglądu. Tym co odróżnia imitację od produktu całkowicie legalnie inspirowanego oryginałem jest fakt wprowadzenia klienta w błąd. W związku z tym o produkcie podrobionym możemy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9507

Wydanie: 9507

Spis treści
Zamów abonament