Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czas dla niszowych operatorów

09 maja 2013 | Ekonomia | Urszula Zielińska
W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2013 r. operatorom przybyło 584 tys. aktywnych kart SIM. Oprócz Playa, który zgarnął 400 tys., rosła także baza użytkowników operatorów z grupy Zygmunta Solorza-Żaka oraz – jak wynika z szacunków „Rz” – operatorów wirtualnych.
źródło: Rzeczpospolita
W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2013 r. operatorom przybyło 584 tys. aktywnych kart SIM. Oprócz Playa, który zgarnął 400 tys., rosła także baza użytkowników operatorów z grupy Zygmunta Solorza-Żaka oraz – jak wynika z szacunków „Rz” – operatorów wirtualnych.
Urszula Zielińska
źródło: Rzeczpospolita
Urszula Zielińska

Dwa lata temu telekomy postawiły na strategię jednej silnej marki. Dziś przydają się dodatkowe.

Dwa lata temu Polkomtel, operator sieci Plus, zrezygnował z promowania produktów pod submarkami: Simplus, Sami Swoi czy relatywnie młodą 36,6. Zniknął też z szyldów operatora iPlus – znak przypisany wcześniej usłudze mobilnego Internetu. Z marek stały się nazwami ofert. Zarząd telekomu, w którym za marketing odpowiadał obecny szef PGE  Krzysztof Kilian, wyjaśniał nowe podejście trendami globalnymi i oczekiwanymi oszczędnościami na promocji.

Klub PikPika

W tym samym kierunku poszła Polska Telefonia Cyfrowa. Zrezygnowała z marek poszczególnych typów produktów  przy okazji rebrandingu z Era na T-Mobile.

Z końcem roku pójdzie jeszcze dalej i zastąpi brandem nazwę spółki: zamiast Polskiej Telefonii Cyfrowej będziemy mieli T-Mobile Polska.

Podobnie stanie się też zapewne z nazwą spółki Telekomunikacja Polska, której można wróżyć (choć prezes Maciej Witucki tego nie potwierdza) przemianowanie na Orange Polska. W grupie od ubiegłego roku już niemal wszystkie usługi sprzedawane są pod globalną, pomarańczową marką. Wyjątkiem jest usługa stacjonarnego dostępu do Internetu – Neostrada.

Tym większym zaskoczeniem było wprowadzenie przez tę grupę nowej marki – Nju Mobile, reklamowanej przez...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9531

Spis treści
Zamów abonament