Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ożywienie jeszcze w tym roku

03 lipca 2013 | Ekonomia | Agnieszka Kamińska
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa

- Firmy szykują się na zmianę koniunktury – mówi szef Biura Informacji Kredytowej Mariusz Cholewa.

"Rz": Właśnie objął pan stanowisko prezesa BIK. Będzie rewolucja?

Mariusz Cholewa: Nie jestem zwolennikiem gwałtownych ruchów, ale przyznaję, że chcę mocno odświeżyć wizerunek BIK. Chcemy być postrzegani jako instytucja z przyjazną twarzą, która jest blisko klienta i nie straszy, tylko pomaga. Chcemy też bardziej otworzyć się na rynek, wykorzystując zasoby informacyjne, którymi dysponujemy. W bazie BIK są informacje kredytowe o ponad 22 mln klientów indywidualnych, czyli ok. 70 proc. dorosłych Polaków. Zamierzamy też ściśle współpracować z naszą spółką córką BIG InfoMonitor. O ile w BIK informacjami wymieniają się banki, o tyle BIG InfoMonitor jest bazą, z której korzystają głównie firmy. Obecnie w bazie znajduje się ponad 400 tys. przedsiębiorców z historią kredytową. Szacujemy, że to 60–70 proc. firm w Polsce, które w ogóle korzystają z kredytu. Patrząc na perspektywy rozwoju tej bazy, to na nią właśnie chcemy położyć teraz największy nacisk.

Niełatwo będzie ocieplić wizerunek BIK. Jaka jest strategia?

Chcemy pokazać Polakom, że dzięki korzystaniu z BIK mogą...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9577

Wydanie: 9577

Spis treści
Zamów abonament