Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W jaki sposób rozliczyć sponsoring

07 sierpnia 2013 | Prawo i praktyka | Anna Główka

Firma, która w zamian 
za finansowanie eventu ma zapewnione prezentowanie swojej oferty na stronie internetowej organizatora 
oraz ekspozycję logo podczas wydarzenia, nabywa 
w zasadzie usługę reklamową. Koszty odliczy na zasadach ogólnych.

Przepisy podatkowe nie zawierają definicji sponsoringu. W literaturze ujmowany jest on jako odpłatne przysporzenie majątkowe wyrażające się w rzeczach, pieniądzach lub usługach, dokonywane przez określony podmiot gospodarczy (sponsora), na rzecz wybranej osoby fizycznej, instytucji, organizacji lub innej struktury prawnej (sponsorowanego), w celu wykonania przez niego czynności wskazanych w umowie sponsoringu, a zmierzające do utrwalenia bądź spotęgowania renomy tego podmiotu, do podwyższenia stopnia jego popularności w środowisku społecznym oraz do zwiększenia jego zysków (L. Stecki, Sponsoring, Toruń 1995).

W interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie z 21 sierpnia 2012 r. (IPPP1/443-405/12-6/ISZ) czytamy natomiast, że sponsorowanie może wiązać się z otrzymywaniem świadczeń wzajemnych od podmiotu sponsorowanego bądź też mieć charakter jednostronny. Skutki podatkowe sponsoringu są uzależnione od treści konkretnego stosunku prawnego.

Świadczenie ekwiwalentne

Gdy umowa zawarta między stronami przewiduje, że w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9607

Wydanie: 9607

Spis treści
Zamów abonament