Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Coraz ciaśniej w samolotach

28 października 2013 | Ekonomia
W airbusach A380 niektórych linii szerokość foteli zmniejszy się z 48 cm  do niecałych 44 cm
autor zdjęcia: Sebastian Elijasz
źródło: KFP.PL
W airbusach A380 niektórych linii szerokość foteli zmniejszy się z 48 cm do niecałych 44 cm

Transport | Linie lotnicze kuszą bogatszych pasażerów rozkładanymi fotelami i większym komfortem, jednak odbywa się to kosztem podróżujących w klasie ekonomicznej.

Przewoźnicy, dając więcej przestrzeni pasażerom w klasie biznes, chcą przewozić tę samą liczbę podróżnych. Zaczęli więc zwężać siedzenia. Loty długodystansowe powróciły zatem do standardu tras krajowych.

Przez niemal 20 lat boeingi 777 miały po dziewięć siedzeń w każdym rzędzie. W zeszłym roku już 70 proc. dłuższych wersji tych samolotów wyposażono jednak w dodatkowe siedzenia.

Aż 90 proc. linii lotniczych kupiło nowego dreamlinera 787 – który miał zwiększyć komfort latania – z dziewięcioma, a nie ośmioma siedzeniami w rzędzie, a 10 linii korzysta obecnie z węższego airbusa 330, w którym upchnięto nie osiem foteli, ale dziewięć.

Wąskie siedzenia

Ta nowa tendencja stanowi odwrócenie kierunku, w którym podążały standardy rozplanowania siedzeń w klasie ekonomicznej w ciągu ostatnich 50 lat. Starsze boeingi 707 miały siedzenia o szerokości 43 cm, co odpowiadało szerokości bioder...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9676

Wydanie: 9676

Spis treści
Zamów abonament