Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zwrot towaru to podatkowy problem dla sprzedawcy

28 października 2013 | Prawo | Przemysław Wojtasik

PIT/CIT | Firma, która uznała reklamację, musi zrobić korektę rozliczenia. Urzędy chcą, aby cofała się do momentu sprzedaży. Ma przez to sporo dodatkowej pracy.

„Totalna bzdura", „to nie ma nic wspólnego z logiką", „nic tylko w kółko korekty robić" – to komentarze z podatkowego forum do niedawnej interpretacji Izby Skarbowej w Łodzi. Nakazała firmie wydającej szkolne podręczniki korygowanie przychodów sprzed dwóch lat, bo niektórzy odbiorcy zwracają jej książki.

– Obowiązek wstecznych korekt to problem wielu firm, zwłaszcza gdy cofają się do zamkniętego już okresu rozliczeniowego – mówi Marcin Sobieszek, doradca podatkowy, partner w ATA Finance.

– Muszą jeszcze raz przeliczyć zobowiązanie podatkowe i złożyć ponownie deklaracje. Dotyczy to zarówno zwykłych zwrotów towarów, jak i bardziej skomplikowanych transakcji, które są...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9676

Wydanie: 9676

Spis treści
Zamów abonament