Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Celebryci będą mieli problemy z fiskusem

19 listopada 2013 | Prawo | Przemysław Wojtasik

Skarbówka zorientowała się, że sportowcy zakładający firmy reklamowe sporo oszczędzają na podatku. Zmieniła więc swoje poglądy.

Zarobek z udostępniania wizerunku nie może być rozliczany tak jak działalność gospodarcza. To najnowsze stanowisko ministra finansów. Zaczął on zmieniać wcześniejsze pozytywne dla celebrytów interpretacje.

Własne firmy reklamowe to popularny w świecie znanych osób – sportowców, aktorów, dziennikarzy – sposób na podatkową optymalizację. Zysków z podstawowej aktywności: uprawiania sportu czy artystycznych dokonań, nie rozliczą jednak tak jak przedsiębiorcy. Zarówno urzędy skarbowe, jak i sądy podkreślają, że tego rodzaju czynności nie należą do działalności gospodarczej.

Dochody z nich są więc opodatkowane według skali (jako działalność wykonywana osobiście). Reszta – zarobki z udostępniania wizerunku, promowania sponsora, występowania w mediach, uczestnictwa w koncertach – może być wykazana w firmie....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9693

Wydanie: 9693

Spis treści
Zamów abonament