Mobilna wojna na internet
Telekomunikacja | Operatorzy komórkowi powiększają pakiety mobilnego dostępu do sieci. Sposobem na zwiększenie przychodów ma być też telewizja w smartfonach.
Urszula Zielińska
Mobilny internet – usługa bez której nie może obejść się strategia żadnego komórkowego operatora – staniał w ciągu 3 lat o kilkadziesiąt procent i obecnie za 1 gigabajt danych płacimy w zależności od taryfy nawet tylko 1,5 zł. Ten spadek to efekt rozbudowywania paczek z mobilnym internetem. Podczas gdy kilka lat temu największe pakiety obejmowały po 60 gigabajtów, dziś to nawet 90 GB.
Największe zmiany w taryfach internetowych zachodziły do tej pory przed startem nowego roku szkolnego. Wprawdzie wakacje się dopiero zaczęły, ale wszystko wskazuje na to, że operatorzy komórkowi już przygotowują się do okresu zwanego z angielska „back to school" i planują nowe oferty obejmujące także mobilny Internet.
Dokładnych planów nie zdradzają. Ale jak co roku w ofercie pojawią się na pewno tablety i laptopy powiązane z paczkami mobilnego internetu.
Więcej w pakiecie
Na razie wiadomo, że w abonamentach Nju Mobile (marka należy do Orange Polska, sprzedawane są pod nią tylko usługi, bez dotowanych telefonów) od 13 sierpnia będzie trzykrotnie więcej mobilnego internetu. W abonamencie za maksymalnie 57 zł oprócz nielimitowanych rozmów i SMS-ów będą także 3 gigabajty mobilnego Internetu.
Wojciech Jabczyński,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta