Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dobre relacje budują wizerunek

13 października 2014 | Dobra Firma
Kontakty z mediami są kluczowym elementem działań PR
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
Kontakty z mediami są kluczowym elementem działań PR

Public relations | Nawet małe firmy muszą zadbać o strategię komunikacyjną, aby przebić się na konkurencyjnym rynku.

Beata Drewnowska

– Skuteczność działań z zakresu public relations nie zależy od wielkości przedsiębiorstwa, ale od pomysłu na biznes, czyli m.in. profilu prowadzonej działalności czy stawianych sobie celów – mówi Kinga Szkutnik, dyrektor zarządzająca agencji PR Practum Consulting. – Dzięki nim małe firmy mają szansę pozytywnie wyróżnić się na rynku czy zwiększać swoją wiarygodność i zaufanie do oferowanych produktów lub usług – dodaje.

Kiedy zacząć działania z zakresu PR? Specjaliści radzą, że odpowiednia komunikacja z mediami oraz potencjalnymi kontrahentami i klientami – czyli to, co kluczowe w działaniach public relations – jest konieczna od początku istnienia firmy.

– Jeżeli mamy gotowy produkt lub usługę, warto już przed jej wprowadzeniem informować rynek o premierze, stopniowo ujawniając kolejne elementy oferty – radzi Grzegorz Miller, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

Wcześniej jednak, jak zaznacza, rynkowy debiutant musi wiedzieć, jak chce być odbierany przez otoczenie.

– Konieczne jest określenie, co chcemy przekazać i komu. Bez tego nie warto w ogóle zawracać sobie głowy PR. Trzeba zdecydować np., czy będziemy komunikować produkt poprzez jego cechy czy może poprzez wizerunek prezesa i atmosferę panującą w firmie – wyjaśnia Miller.

Pracownik czy agencja?...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9965

Wydanie: 9965

Spis treści
Zamów abonament