Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Młodzi nadzieją biznesu

10 lutego 2015 | Ekonomia
Uczestnicy debaty „Rzeczpospolitej” zgodnie podkreślali, że dziś nowe technologie wpływają na zacieranie się granic między sektorami gospodarki i stanowią kluczowy element przewagi konkurencyjnej w biznesie
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Uczestnicy debaty „Rzeczpospolitej” zgodnie podkreślali, że dziś nowe technologie wpływają na zacieranie się granic między sektorami gospodarki i stanowią kluczowy element przewagi konkurencyjnej w biznesie
Piotr Płoszajski, kierownik Katedry Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej: Konwergencja modeli biznesowych  i produktów  staje się głównym hasłem w biznesie
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Piotr Płoszajski, kierownik Katedry Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej: Konwergencja modeli biznesowych i produktów staje się głównym hasłem w biznesie
Piotr Chrobot, dyrektor działu SMB Solution and Partners w Microsoft: Spółki zakładane 20 lat temu przekazywane są nowej generacji przedsiębiorców, chętnej do zmian.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Piotr Chrobot, dyrektor działu SMB Solution and Partners w Microsoft: Spółki zakładane 20 lat temu przekazywane są nowej generacji przedsiębiorców, chętnej do zmian.
Michał Turczy, dyrektor w dziale R&D  firmy doradczej Deloitte: Przekonanie firm do ponoszenia kosztów to trudny temat. Polski biznes ma awersję do ryzyka
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Michał Turczy, dyrektor w dziale R&D firmy doradczej Deloitte: Przekonanie firm do ponoszenia kosztów to trudny temat. Polski biznes ma awersję do ryzyka
Tomasz Zalewski, partner w kancelarii Wierzbowski Eversheds: Nowe firmy często najpierw wybierają technologię, a dopiero potem dobierają do niej swoją strategię.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Tomasz Zalewski, partner w kancelarii Wierzbowski Eversheds: Nowe firmy często najpierw wybierają technologię, a dopiero potem dobierają do niej swoją strategię.
Michał Gembal, dyrektor marketingu giełdowej grupy Arcus: Zainteresowanie innowacjami rośnie. Ważną rolę w budowie tej świadomości odgrywa edukacja
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Michał Gembal, dyrektor marketingu giełdowej grupy Arcus: Zainteresowanie innowacjami rośnie. Ważną rolę w budowie tej świadomości odgrywa edukacja
Adam Piotrowski, prezes notowanej na GPW spółki Vigo System: Firmy muszą inwestować  w ludzi otwartych na innowacyjność  i być krok przed swoimi klientami
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Adam Piotrowski, prezes notowanej na GPW spółki Vigo System: Firmy muszą inwestować w ludzi otwartych na innowacyjność i być krok przed swoimi klientami

debata | Nowe technologie dają przewagę konkurencyjną, ale wiele polskich firm wciąż nie dostrzega szans, jakie niosą innowacje.

michał duszczyk

Rodzime przedsiębiorstwa nie należą do najbardziej innowacyjnych. Dotyczy to zwłaszcza sektora małych i średnich firm, które w kontekście wykorzystania nowych technologii są konserwatywne. Ta sytuacja będzie się jednak zmieniać. Do głosu w spółkach zaczyna dochodzić bowiem młodsze pokolenie, otwarte na nowe trendy. Zmiana mentalności wymaga jednak czasu. Ważną rolę do odegrania w tej sytuacji ma edukowanie przedsiębiorców – mówili uczestniczy debaty „Nowe technologie – klucz do rozwoju i poprawy efektywności firm".

Dostępna technologia

– Polski biznes jest konserwatywny, ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Zachowuje to, co działa dobrze, a zmienia to, co warto zmienić. Zachowuje więc niezbędną elastyczność. Trzeba przy tym pamiętać, że potrzeby setek tysięcy przedsiębiorców różnią się od tych, jakie prezentuje grupa przodujących innowatorów – broni przedsiębiorców Piotr Chrobot, dyrektor działu SMB Solution w Microsofcie.

Według niego, by mówić o nowych technologiach w sektorze MŚP, należy uzmysłowić sobie punkt widzenia tych przedsiębiorców. – Wielu z nich zastanawia się, co może zmienić, ale małymi krokami. Staramy się zapewnić powszechność dostępu technologii. Dziś mała firma może mieć więc rozwiązania, jakimi kilka lat temu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10062

Wydanie: 10062

Spis treści
Zamów abonament