Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie ma mocnych na alkohole

10 lutego 2015 | Ekonomia
Nie wszystkie produkty skorzystały na ożywieniu konsumpcji
źródło: Rzeczpospolita
Nie wszystkie produkty skorzystały na ożywieniu konsumpcji

Handel | Ponad 53 mld zł przeznaczamy rocznie na dziesięć najpopularniejszych produktów spożywczych.

Beata Drewnowska

Niemal 14,5 mld zł wydali Polacy na piwo od grudnia 2013 r. do listopada 2014 r. Dało mu to pierwsze miejsce wśród dziesięciu najpopularniejszych produktów spożywczych w naszym kraju – wynika z zestawienia firmy badawczej Nielsen. Drugie miejsce zajęła wódka. W minionym roku jej sprzedaż sięgnęła 10,3 mld zł.

– Piwo i wódka są w Polsce tak popularne, że nie będzie ich w stanie wyprzedzić żaden inny alkohol, ani pod względem wartości, ani wielkości sprzedaży – mówi Agata Andrzejczak z International Wine & Spirit Research.

Wygoda w modzie

Przewaga naszych ulubionych trunków zaczyna się jednak kurczyć. Jak podaje Nielsen, w ubiegłym roku wartość sprzedaży piwa zmalała o 1,1 proc. Doszło do tego, mimo że kupiliśmy go w tym czasie – licząc w litrach – o 0,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Na piwie,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10062

Wydanie: 10062

Spis treści
Zamów abonament