Zapracować na zaufanie
Odpowiedzialność społeczna biznesu jest wartością trudną do zmierzenia. Wciąż też nie jest wartością samą w sobie, powszechnie pożądaną, budzącą uznanie. Na szczęście idea CSR powoli przebija się do świadomości polskich firm, a co za tym idzie, także do świadomości ich otoczenia, czyli klientów, kontrahentów, inwestorów – mówi psycholog biznesu Inga Kowalewska z SWPS. – Nasz biznes dojrzewa. Pomiędzy bilansem a rachunkiem zysków i strat zaczynamy dostrzegać jakość organizacyjną prowadzonego biznesu oraz ludzi, bez których on nie istnieje. Mamy więc ogromną szansę obudzić się niedługo w świecie, w którym firmy o wysokim poczuciu odpowiedzialności społecznej zostaną docenione, obdarzone zaufaniem, lojalnością i sympatią.
Ale na razie spostrzeżenia psychologów czy socjologów zajmujących się biznesem nie są jeszcze optymistyczne. Wielu z nas odruchowo deklaruje, że to ważna sprawa, że nie kupi produktu firmy, która na przykład nie przestrzega praw człowieka czy...
Wykup dostęp do pełnego Archiwum na 120 minut.
wyślij SMS o treści RP.ARCHIWUM na 7936
(koszt: 9 zł + VAT)
Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum