Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pasażer bez ochrony

18 kwietnia 2016 | Pierwsza strona

Pasażer nie może liczyć na odszkodowanie, jeśli z powodu opóźnienia lotu przez początkowego przewoźnika musi dopłacić kolejnym za dodatkowe rezerwacje. Taki wniosek można wyciągnąć z orzeczenia Sądu Najwyższego.

W takiej sytuacji znalazła się Polka, która leciała z Warszawy do Chicago samolotem LOT, a stamtąd do Detroit liniami United. Ponieważ LOT opóźnił wylot o dzień, amerykańskie linie zażądały dopłaty 2,3 tys. zł. Pasażerka wystąpiła do sądu przeciwko LOT o odszkodowanie. SN uznał, że ani prawo cywilne, ani regulacje unijne nie pozwalają na jego przyznanie. —d.p.

Wydanie: 10423

Wydanie: 10423

Spis treści
Zamów abonament