Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Odkryć przyczyny zachowań klientów

20 grudnia 2016 | Rzeczpospolita Cyfrowa
źródło: materiały prasowe

Wywiad | Z Pawłem Krawczykowskim z Accenture Polska rozmawia Katarzyna Kucharczyk

Rz: Po co w ogóle firmom rozwiązania typu BI, czy klasyczne systemy ERP i CRM już nie wystarczają?

Paweł Krawczykowski: Business Intelligence odnosi się do wszystkich procesów przetwarzania i przekształcania informacji, które pomagają podejmować właściwe decyzje biznesowe. Obecnie klient jest zupełnie inny niż kilka, kilkanaście lat temu. Nowe trendy spowodowały gwałtowny wzrost zapotrzebowania na rozwiązania BI. Dzięki nim wygrywa ten, kto szybciej zdiagnozuje przyczyny spadku sprzedaży, niezadowolenia klientów czy zmianę jego preferencji. Typowe systemy ERP i CRM tego nie potrafią. Ich funkcje koncentrują się wokół konkretnych obszarów, np. HR, logistyki czy obsługi klienta. Warstwa analityczna jest w nich uboższa, a to ona często jest kluczem do wykrycia zmian w zachowaniach i trendach.

Jaka jest wartość światowego rynku BI i jak wypada na tym tle Polska?

Wartość światowego rynku ocenia się na kilkanaście miliardów dolarów przy średnim wzroście ok. 10 proc. rocznie. W Polsce tempo jest wyższe. Szacujemy, że od lat jest dwucyfrowe, ale skala jest trudna do określenia, bo projekty są bardzo różne.

Widzimy rosnące zainteresowanie rozwiązaniami BI m.in. w obszarze hurtowni danych, systemów raportowych i zaawansowanej analityki dla banków, telekomunikacji, ubezpieczeń, energetyki czy sprzedaży...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10629

Wydanie: 10629

Spis treści
Zamów abonament