Reklama online niemal dla każdego
Polska spółka Yieldbird od startupu rozwinęła się w grupę reklamową działającą na ponad 30 rynkach. Na tym jednak nie poprzestaje.
piotr mazurkiewicz
Yieldbird to nowa nazwa, ale firma za nią stojąca debiutantem już nie jest. Do grudnia 2016 r. istniała pod nazwą Grupa AdTaily, która z rozwijanego po godzinach startupu przekształciła się w spółkę działającą na ponad 30 rynkach zagranicznych, obsługującą takie firmy jak MailOnline, Edipresse czy Burda.
Korzenie Yieldbird sięgają 2008 roku, kiedy to Jakub Krzych i Marcin Ekiert (pełniący do dzisiaj funkcję prezesa) opracowali prototyp rozwiązania pod nazwą AdTaily. Umożliwiał on z jednej strony prosty zakup reklamy online, z drugiej zaś – zarabianie przez właścicieli stron internetowych – od stycznia ta opcja jest powoli wygaszana.
Spółka zaczęła działać na początku 2009 r., już w lipcu pozyskała inwestora. Rok później magazyn CNBC Business uznał sieć AdTaily za jedną z 25 najbardziej innowacyjnych firm w Europie;
W 2014 AdTaily pozyskało pierwszego wydawcę zagranicznego i od tamtej pory rozpoczęła się intensywna ekspansja na inne rynki, z których aktualnie najważniejsze to Europa Środkowo-Wschodnia, Turcja i kraje skandynawskie. Tylko w 2016 r. firma podpisała kontrakty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta